Kunstprojecten – PO

Hieronder vindt u een overzicht van de kunstprojecten die Atelier Blauw momenteel aanbiedt binnen het primair onderwijs. De projecten voldoen aan de kerndoelen of tussen doelen die SLO heeft uitgewerkt in opdracht van het ministerie van OWC. De projecten kunnen op school worden uitgevoerd of bij kunstenaarsvereniging Palet.

Smaak Portret

Tijdens het project Smaak Portret maakt de leerling een zelfportret op basis van een smaak. De leerling proeft een van de smaken zout, zoet, zuur of bitter, om vervolgens gefotografeerd te worden met een gezichtsuitdrukking passend bij de smaak. Voor meer informatie klik hier

Do it your selfie

De workshop Do It Your Self-ie draait om het maken van een portret. Met speciale overtrekramen, transparant sheets en stiften maken de leerlingen (in tweetallen) een portret van elkaar. Daarna maakt elke leerling een achtergrond bij zijn eigen portret met collagetechnieken, wasco en/of pastelkrijt. Voor meer informatie klik hier