Kunstprojecten – PO

Hieronder vindt u een overzicht van de kunstprojecten die Atelier Blauw momenteel aanbiedt binnen het primair onderwijs. De projecten voldoen aan de kerndoelen of tussen doelen die SLO heeft uitgewerkt in opdracht van het ministerie van OWC. De projecten kunnen op school worden uitgevoerd of bij kunstenaarsvereniging Palet.

Smaak Portret

Tijdens het project Smaak Portret maakt de leerling een zelfportret op basis van een smaak. De leerling proeft een van de smaken zout, zoet, zuur of bitter, om vervolgens gefotografeerd te worden met een gezichtsuitdrukking passend bij de smaak. Voor meer informatie over Smaak Portret, klik hier

School Plein Project

* Nieuw Project! * Geschikt voor in het voorjaar, de zomer en het najaar. Per klas gaan we het schoolplein aanpakken. De leerlingen worden door o.a straat kunstenaar Banksy geïnspireerd om zelf straat kunst te gaan maken. Voor meer informatie klik hier.

Schaduw Theater

Schaduw Theater is een workshop waarbij leerlingen gezamenlijk werken aan een theatervoorstelling waarbij de nadruk ligt op het maken van het decor. Voor meer informatie over Schaduw Theater, klik hier

Mijn Oude Schoen

Aan de hand van schilderijen van Jopie Huisman gaan we zelf schilderen. We leggen onze eigen oude schoen voor ons neer en gaan een schoen selfie maken. Voor meer informatie over  Mijn Oude Schoen, klik hier