Do It Your Selfie, portret tekenen

Deze workshop bestaat uit een carrousel waarbij het portret tekenen op twee verschillende manieren wordt aangeboden. De groep wordt in tweeën gedeeld en door te rouleren komen alle leerlingen in aanraking met  silhouetten maken en de overtrek methodiek.

Deel 1:
De workshop Do It Your Self-ie draait alles om het zelfportret. Atelier Blauw heeft een bijzondere Do It Your Selfie installatie gemaakt met behulp van de houtkunstenaar Johan Bukman. Twee personen kunnen plaats nemen op de installatie, en elkaar op deze manier leren tekenen. Voor scholen heeft Atelier Blauw tafelmodellen ontworpen, zodat de hele klas tegelijkertijd aan de slag kan.

Deel 2:
Achter een laken staat een model. Door hier een lichtbron achter te plaatsen zien de tekenaars de contouren. Deze worden met houtskool nagetekend aan de ezels die in de ruimte staan. Na een aantal keer oefenen wordt 1 silhouet uitgekozen om verder uit te werken, waarbij er gewerkt wordt aan een passende achergrond.

Informatie op een rij:

– Geschikt voor  groep 6, 7 en 8.
– 2 uur
– Kosten: € 150
– Locatie:Kunstenaarsvereniging Palet (+35,00)
– Expositie op school in overleg